sobota, 13 lipca 2013

winter is coming

dziś był niedobry dzień, choć zaczął się cudownie, bo roześmiana Mania opowiadała mi, co jej się śniło

później zrobiła się wściekle marudna, co chwila wybuchała przeraźliwym płaczem, przystawianie, masowanie, viburcol, pomagały tylko na chwilę
powrót do domu od Dziadków był koszmarny, zatrzymywaliśmy się kilka razy i zamiast w godzinę dojechaliśmy w dwie
w domu znowu ataki płaczu, nic nie pomagało :(
 
w końcu wymacałam w Marysinej buźce coś twardego i ostrego... idzie ząbek! widać też białą plamkę, lewa dolna jedynka.
biedna Mania, mam nadzieję, że małe białe dziadostwo szybko wyjdzie :(
potoki śliny produkuje od dawna, ale nie myślałam, że to już na poważnie się zaczyna

okrutnie ktoś wymyślił, żeby maleństwa musiały się tak męczyć
wysmarowałam dziąsła dentinoxem, zaaplikowałam jej troszkę nurofenu, mam nadzieję, że choć trochę odpocznie i się prześpi


a jak było/jest z ząbkami Waszych dzieci? bardzo i długo się męczyły? skoro trzonowce bolą bardziej, to już się boję :(
 
kot jest dobry na dziąsła

9 komentarzy:

  1. Ojj malenka sie meczyla :( Trzymam kciuki ,aby szybko zabek sie pokazal i aby przespala spokojnie noc malenka !! U nas bylo dwa razy i dwa razy inaczej zabkowanie.Malemu zaczely sie pokazywac zabki jak juz mial 8 ,9 miesiecy. Duuzo sie slinil,ale na bol pomagal nurofen i zele na dziasla. Malej wyszly jedynki i dwojki wszystkie miedzy 4 a 6 miesiacem zycia. Nie slinila sie praktycznie wcale i prawie nie wiedzialam kiedy zabki sie przebijaly bylo spokojnie i tego wlasnie Wam rowniez zycze !!! Spokojnej Nocy Wam zycze !! Pozdrawiam Was Serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki, to mnie pocieszyłaś, że zdarza się bezbolesne ząbkowanie:) noc przespana:) matka musi dziś zaprosić ostatnich gości na chrzest a Mania zostaje z tatą, więc pewnie przy nim nic jej nie będzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To sie ciesze ,ze mala przespala noc spokojnie :) To najwazniejsze :)
      Milej niedzieli Wam zycze :) I tak pewno ,ze z tata bedzie corci dobrze :) Tez sie tego musialam uczyc :)

      Usuń
  3. Może to nie ząbek (bo trochę wcześnie - skoro widać jedynie zawiązkę dziąsła), a skok rozwojowy. W tym czasie moja Karola była równie marudna co Mania, ale pocieszę się - to mija, a dziecko jest potem jak anioł ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja przy Wice miałam to szczęście że ząbkowała praktycznie bezboleśnie, pierwsze ząbki wyszły nie wiadomo kiedy w wieku 7 m-cy, najgorzej było przy trójkach bo szły trzy naraz i przy czwórkach, wysoka temperatura w nocy. Jedyny skuteczny lek jaki znam to Camille. Są to takie ampułki z płynem, aplikujesz to do buzi dziecka i tak jakby znieczula. My w kryzysowych sytuacjach korzystaliśmy i pomagało szybko....nawet bym powiedziała że moementalnie...z 2 min i spokój.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo, super, zaopatrzę się na pewno!

      Usuń
  5. U nas było kilka nocy [i dni] z głowy. Przy jednym zębie gorączkowała do niemal 39,5. Oj ciężko było z zębami i kolkami, strasznie się cieszymy, że już przeszło, bo nie chciałabym tego przechodzić od nowa i patrzeć na to jak moje dziecko przeraźliwie cierpi, a ja mimo chęci pomocy nie mogę jej udzielić. Dentinoxem też smarowaliśmy, ale niestety jego właściwości znieczulające nie działały zbyt długo. Każda matka musi przez to przejść, początki są trudne, ale jak już wszystkie ząbki się pojawią - odetchniesz z ulgą. Mam nadzieję, że Maleńka nie będzie bardzo cierpiała przy następnych.
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojej, biedna Oliwka. u nas koleczki też są, ale jutro Mania kończy 3 miesiąc i łudzę się, że skończą się jak ręką odjął;)

      Usuń